Algemene gegevens

Bedrijfsgegevens
Om gebruik te maken van Veloyd moeten eerst enkele bedrijfsgegevens worden ingevuld. Ga naar Instellingen > Bedrijfsgegevens.

Accountnaam: dit is de naam van je account zoals deze zichtbaar is voor alle gebruikers, klanten en ontvangers.

Logo uploaden en kleur instellen: dit logo en de kleur zijn zichtbaar in de e-mailnotificaties en op de track & trace pagina. Het logo is ook zichtbaar op de adreslabels die geprint worden. Eventueel kun je hier een apart logo voor uploaden wat op de labels in zwart-wit beter is.

Adres: dit is het adres van de vestiging, de kaart zal hier op gecentreerd worden. Het adres is nodig voor routeoptimalisatie en voor het doen van correcte suggesties bij het invoeren van een straatnaam.

Inlogbeveiliging

Het is mogelijk om 2FA verplicht te stellen voor gebruikers van de web omgeving en/of de koerier app. Gebruikers krijgen bij de eerstvolgende keer inloggen een melding te zien om de 2FA methode te kiezen. Dit kan via een authenticator app die via de app store van de telefoon te downloaden is, of via een e-mailadres welke anders is dan het e-mailadres om mee in te loggen.

2FA keuze tussen authenticator app en email

Om gebruik te maken van de authenticator app moet je een app installeren en een account voor Veloyd toevoegen. De stappen hiervoor verschillen per authenticator app.

Na het aanmaken van het Veloyd account in de authenticator app of het invoeren van een tweede e-mailadres klik je op Bevestigen. In het volgende scherm vraagt Veloyd om de verificatiecode in te voeren die is verkregen via de gekozen 2FA methode.

2FA activeren via een verificatie code

Na het invoeren van een correcte verificatiecode is de 2FA inlogmethode geactiveerd. In het volgende scherm wordt een recovery code getoond. Deze code wordt gebruikt wanneer je als gebruiker geen toegang meer hebt tot de authenticator app (bijvoorbeeld omdat de telefoon kwijt is) of het tweede e-mailadres. Bewaar deze recovery code goed op een plek waar je bij kan als je de toegang tot de telefoon of e-mailadres verliest.

Je kan nu inloggen in Veloyd.

Elke volgende keer dat je wil inloggen in Veloyd is het nodig om een nieuwe verificatie code in te voeren die via de 2FA methode kan worden verkregen.

Als je de toegang tot de 2FA methode verliest dan kun je via de knop Geen toegang tot verificatiecode naar een scherm gaan waar je de recovery code kan invoeren. De 2FA methode zal hiermee gedeactiveerd worden. Bij de eerstvolgende keer inloggen kun je vervolgens een 2FA methode opnieuw activeren.